
Școala de Pictură Băimăreană, imaginea orașului nostru

Orașele se află într-o continuă competiție pentru atragerea de investitori, turiști, forță de muncă specializată, instituții și evenimente culturale sau sportive.
Pentru a-și crește popularitatea, un oraș trebuie să își creeze și să promoveze un brand puternic, bazat pe cele mai mari avantaje pe care le oferă.
Ce fel de atuuri avem noi, un fost oraș minier din nord-vestul României? Acestea pot fi legate de istorie și cultură, de amplasarea geografică și natură, de industrie și antreprenoriat sau de valori sociale precum diversitatea și toleranța.
În trecut, un oraș era definit de trăsăturile fizice sau principala industrie pe care o susținea. Mai nou însă, ne uităm la multe alte caracteristici, precum cultura unui oraș, ideile pe care le generează, experiențele pe care le oferă și capacitatea lui de inovare.
Trebuie să înțelegem că nu vom reuși să creem un brand imediat și doar printr-un simplu logo, ci va trebui să lucrăm câțiva ani buni pentru asta.
Brandul unui oraş reprezintă suma tuturor percepţiilor şi asocierilor pe care oamenii le au în legătură cu un anumit oraş. Un brand puternic poate contura caracterul unui oraş şi îi poate conferi calitate.
Cel mai important brand al orașului nostru este fără doar și poate Școala de Pictură Băimăreană.
Baia Mare nu are un centru istoric precum Oradea, Alba Iulia sau Cluj. Nu are clădiri istorice la fel de numeroase precum Arad, Timișoara sau chiar și Satu Mare. Însă, are un reper cultural foarte important și neglijat ani la rând de administrațiile locale.
Școala de Pictură Băimăreană ar trebui să fie conceptul în jurul căruia să dezvoltăm un brand al orașului. Administrația locală va trebui să ia legătura cu administrația locală din Munchen, orașul din care au venit artiștii care au înființat în 1896 Școala de Pictură în Baia Mare, pentru un parteneriat.
Voi susține organizarea unor expoziții, vernisaje și alte evenimente culturale care să întărească brandul orașului. Avem nevoie ca și oamenii din oraș să creadă în acest proiect pentru ca el să funcționeze.
Cele mai multe produse şi servicii de astăzi sunt cumpărate, nu vândute. Vânzarea este făcută de brand. Un oraș care se vinde bine atrage turiști, atrage investitori și toate acestea vor atrage și bunăstare cetățenilor care trăiesc acolo.
Oraşele care au un brand pozitiv atrag investitori şi vizitatori, au un rol important în afacerile zonale, îşi vând mai bine produsele și recrutează elite. Beneficiile pe care un brand le poate aduce unui oraş au în vedere:
- recunoaşterea, faima şi implicit simplificarea procesului de alegere a turiștilor
- stimularea dezvoltării economice prin creşterea numărului de turişti şi crearea de noi locuri de muncă
- poziţionarea clară ce evidențiază elementele de diferenţiere faţă de alt oraș
- creșterea eficienţei şi a eficacităţii investiţiilor
- crearea unei viziuni comune privind viitorul comunităţii şi potenţialul acesteia
Un proiect asemănător a costat într-un municipiu asemănător cu Baia Mare aproximativ 600.000 de Euro. De unde banii? Pentru acest proiect bugetul primăriei o să fie sursa de finanțare.
Leave a Reply